maandag 21 maart 2016

haat-liefde verhouding

mijn woorden een wil
om mijn weg te banen
om een pad te buigen
zonder tranen

goed opgezet mijn val
je hebt het niet gezien
ik duwde en ik duwde
ik dacht niet aan misschien

mijn woorden lijnrecht
op het kloppen van mijn hart
bewust aangestuurd
op een valse start

want liefde en lust
zijn moeilijk te sturen
hoe makkelijk de draai
maar zwaar te verduren

me toch weer gestoten
aan dezelfde steen
maar geleerd van mijn fouten
ik sleep me erdoorheen

ondanks de kleine twijfel
in je ogen dacht te zien
dat ik dezelfde fout kan maken
onverbeterlijk misschien

haat en liefde
onlosmakelijk verbonden
door te doen wat ik niet wilde
heb ik een uitweg gevonden

niet trots op mijn acties
maar wel het resultaat
ik heb bereikt wat in nodig had
zowel met liefde en met haat

Geen opmerkingen:

Een reactie posten