maandag 21 maart 2016

Pinokkio

Je bepaalt mijn hele wezen
De bewegingen die ik maak
Zorgvuldig gekozen
Steeds weer is het raak
Dat mijn neus niet groeit
Bij iedere leugen
Dat ik mijn ziel niet verlies
Ik kan en wil niet deugen
Maar al zou ik anders willen
Ik heb nogal een houten hoofd
En ik pas me willig aan
Mijn vrijheid van me weg geroofd
Me bespelend als een marionet
Waar ik van geniet, ondanks mijn pijn
Hoe hard ik ook zou willen
Een echt meisje te zijn

Als ik het kon, dan zou ik liegen
Als ik het kon, dan zou ik gaan
Maar laat je dan mijn touwtjes los
Heb ik geen poot om op te staan
Je hebt me in je macht
Mijn lot ligt in jouw handen
Misschien is het teveel gevraagd
Mijn zonden te verbranden
Geen toverfee, geen wonder
Niets helpt me uit dit poppenspel
Dus ga ik verder met mijn touwtjes
Dansen doe ik evenwel…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten